LEVERANSVILLKOR

Fri frakt vid köp över 499 kr.

Hos oss får du alltid fri frakt vid köp över 499 kr. Övrig fraktkostnad 39 kr.

Leveranstid

Vi behandlar beställningar inom 1 arbetsdag. Beställningar som görs innan 12:00 på vardagar, behandlas samma dag. Leveranstiden efter att vi behandlat din order och lämnat över till DHL tar 1-3 arbetsdagar.  Varorna skickas med UPS hem till kundens dörr, DHL eller Postnord till ombud.

Vid beställning inom kategorin möbler, kan det förekomma förseningar. Givetvis strävar vi efter att lagerhålla alla våra varor. Vid utskick från huvudlagret (Tyskland) skickas i sådana fall beställningar med UPS/DPD som hemleverans eller ombud, beroende på vikt. Leveranstiden är ca 3-5 arbetsdagar efter att ordern är lagd, om inga förseningar förekommer. *Vid hög förfrågan eller högsäsong kan det förekomma förseningar. Självklart strävar vi efter att alla beställningar skickas så fort som möjligt.

I kassan erbjuder vi leverans till ombud genom DHL. Möbler och större/tyngre varor skickas med UPS/DPD(Postnord).

Leveransalternativ* 

Vår ordinarie leveranstid på 1-4 dagar gäller för samtliga leveranssätt. 

Spårningsinformation

Alla våra paket är spårbara! När ditt paket lämnar vårt lager skickar vi ett leveransmail till dig med en spårningslänk. Länken uppdateras när ditt paket är i rörelse. 

Då vissa beställningar kan delas upp i mer än 1 paket rekommenderar vi dig att kolla noga under "Spåra ditt paket" för att se om beställningen innehåller flera spårningsnummer. Du kan också använda paketspårningsappen Mina Paket (App Store) (Google Play) för att se alla spårningsnummer.

Vad händer när jag lagt min order?

  • Så fort du lagt en beställning kommer du få en orderbekräftelse till den e-postadress du angett. Dubbelkolla i skräppostmappen om du inte hittar bekräftelsen - om du trots allt inte hittar den så hör av dig till vår kundtjänst på info@pryldeal.se. 
  • Vi packar din beställning så fort som möjligt, och när paketet lämnar lagret får du ett mail med information om att paketet är på väg. Där hittar du även en länk till din orderöversikt, där du ser ditt kollinummer med en länk till spårning. 
  • När paketet finns hos ditt ombud får du en avisering via sms eller e-post, och om du valt hemleverans får du information om när leveransen sker. 

 

Skadat eller borttappat paket under transport

Om en vara skadas eller kommer bort under transporten kommer Pryldeals att täcka alla kostnader – även i de fall då DHL inte erbjuder en sådan service. 

EJ UTHÄMTAD försändelse betraktas inte som utnyttjande av ångerrätten.

EJ UTLÖSTA PAKET

Outlöst försändelse eller försändelse som returneras till oss på grund av att du som köpare inte varit tillgänglig trots upprepade leveransförsök. Kommer att debiteras med 195 kr ink moms (Värde upp till 2500kr). Överstigande värde debiteras med 10% av varans värde för att täcka omkostnader samt frakter.

Transportskador

Transportskada skall snarast möjligt anmälas till distributören och Pryldeals.se. Kunden bör inte lösa ut ett paket som ser skadat ut, även om man tror att innehållet är oskadat. Om man upptäcker skada först efter att man öppnat paketet reklamerar man omedelbart distributören och Pryldeals.se. 

Vid frågor kontakta oss på : info@pryldeals.se

Nordic E-Brands AB

org.nr: 559314-6318

Adress:

Gjutformsgatan 8A

216 48

Limhamn

Skåne

Sverige

Lager: Singelgatan 12, 212 28, Malmö, Skåne, Sverige.