ÅNGERRÄTT & RETUR

ÅNGERRÄTT OCH RETURER

Missnöjd med din vara?

kontakta oss och skicka tillbaka varan inom 60 dagar!

Återbetalning sker oftast inom 4 arbetsdagar efter att vi mottagit din returnerade produkt.

Frågor?

Kontaktas oss: info@pryldeals.se

 

Alla varor skickas ifrån Singelgatan 12, Malmö, Sverige samt med schenker.

Vi ( PRYLDEALS.SE) reserverar sig för prisändringar, slutförsäljning och eventuella faktafel som kan finnas på vår sida eller i våra annonser.

Levererade varor förblir PRYLDEALS.SE egendom till dess full likvid erlagts.

Som kund måste man vara minst 18 år eller ha målsmans tillstånd att lägga beställningar.

Vid försäljning till konsument följer Pryldeal.se konsumentköplagen. Vid eventuell tvist följer Pryldeals.se ARN:s rekommendationer.

BETALNING

Betallösningar som vi erbjuder är Kort och KLARNA för säkra betalningar.

FRAKTKOSTNAD

39 kr,  fraktfritt över 499 kr.

Vi använder oss utav Schenker som fraktbud.

Eventuella skador på paket anmäles vid utlämnings kontor, och hanteras efter distributörens policy.

ÅNGERRÄTT

För att returnera en vara är det viktigt att varans originalförpackning följer med samt är hel.

Varan skall vara i samma skick som vid mottagandet.

OBS: följande varor omfattas inte av ångerrätt:

Produkter som använts eller skadats ( den skall vara i säljbart skick för godkänd retur.)

Förbrukningsartiklar ( ink djurleksaker) 

Pryldeals testar alla returnerade produkter. Finner vi inget fel eller om felet beror på handhavandefel debiteras kunden. Är produkten inte i säljbart skick ( dvs tydliga tecken på användning men inget fel på själva produkten , debiteras kund följande vid retur; 

 

OBS. Kostnader för tjänster, såsom frakt, expressfrakt, presentinslagning och hälsningskort, återbetalas inte. Dessa tjänster anses som fullbordade när de har tillhandahållits, vilket inkluderar att skicka paketet från vårt lager och förbereda det enligt dina specifikationer. Om du valt att betala via faktura så tänk på att kontakta Klarna för att anmäla att du gjort en retur, då pausas fakturan. Klarnas chatt samt kontaktuppgifter finns här: https://www.klarna.com/se/kundservice/

Som kund ansvarar du även för att artikeln inte försvinner i transporten, det rekommenderas att använda ett transportsätt som har ett kollinummer som går att spåra.

Vid retur ska emballaget (påsen/plasten/kartong produkten är i) till produkten och dess innehåll vara i sådant skick så att produkten går att återförsälja igen. Vid förstörd eller sönderbruten förpackning debiteras 99 kronor.

OBS: Tänk på att Pryldeals (vi) inte står för din returfrakt.

Du kan maila oss på info@pryldeals.se vid fler frågor. Vi svarar inom 24-timmar.

OBS: Du kan gå miste/nekas hela återbetalningen om:

Det är uppenbart för oss att du har använt varan eller skadat varan. Du kan även nekas återbetalning om det finns spår på att produkten har blivit modifierad. Du kan även nekas återbetalning om du som kund försökt "lösa" problemet på egen hand och därefter vill returnera varan som är i annat skick.

Varan skall alltså vara i samma skick som vid mottagandet.

Du som konsument (gäller ej företag) har rätt till ångerrätt inom 14 dagar enligt lag, från det att du har mottagit produkten.

Vi på Pryldeals.se erbjuder hela 60 dagar.

Retur adress:

Nordic E-Brands AB

Gjutformsgatan 8A, Limhamn, Skane, 216 48, Sverige

 

ANSVAR OCH GARANTI

Allt användande av de produkter vi säljer sker på egen risk och vi ersätter ej produkter eller utrustning som blivit skadade i samband med användandet av våra produkter. Vi på Pryldeals.se lämnar 6 månaders garanti på alla produkter om inget annat anges.

EJ UTHÄMTAD försändelse betraktas inte som utnyttjande av ångerrätten.

TRANSPORTSKADOR

Transportskada skall snarast möjligt anmälas till Pryldeals.se. Tänk på att inte ta emot ett paket som ser skadat ut, även om man tror att innehållet är oskadat. Om man upptäcker skada först efter att man öppnat paketet kontaktar ni omedelbart oss på Pryldeals.se. 

FEL VID LEVERANS

Skulle någonting ha blivit fel i er leverans, fel eller skada på en vara, fel vara eller fel antal varor kontaktar du vår kundservice info@pryldeals.se så återkommer vi vanligtvis inom 24-timmar. Felet skall anmälas inom skälig tid efter det att varan mottagits. PrylDeals står ej för returfrakt. Denna kostnad står du som konsument (privatperson) för vid en godkänd reklamation.

EJ UTLÖSTA PAKET

Outlöst försändelse eller försändelse som returneras till oss på grund av att du som köpare inte varit tillgänglig trots upprepade leveransförsök. Kommer att debiteras.

Överstigande värde (2500kr) debiteras med 20% av varans värde för att täcka omkostnader samt frakter.

Allt över 499kr debiteras kunden 199kr för omkostnader samt frakter för pryldeals.

Allt under 499kr debiteras kunden 99kr för omkostnader samt frakter för pryldeals

 

 

TRYCKFEL OCH PRODUKTBILDER


Vi strävar hela tiden efter att återge en så liknande bild och beskrivning av produkten som möjligt. Vi reserverar oss dock för eventuella tryckfel i texter på denna webbsida. Vi ger heller ingen garanti att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. 

Vad gäller vid retur & byte?

Pryldeals lämnar 3-månaders garanti på alla varor om inget annat anges. 

Kontakta vår kundtjänst, för att reklamera din skadade vara, tänk på att bifoga bilder och övrig dokumentation som kan hjälpa er och oss att utreda händelsen. Du har också möjlighet att neka uthämtning av skadat gods direkt vid utlämning, om det sker hos ett postombud.

Garantin innebär att vi byter ut eller ersätter trasig produkt inom garantitiden förutsatt att funktions felet inte beror på yttre omständigheter som fysisk påverkan till följd av handhavande fel. Är din vara skadad eller felaktig måste du reklamera varan inom 10 dagar. Beskriv felet noggrant, med bild/video och uppge ert ordernummer för att göra processen enklare för oss alla. 

Om du vill returnera en trasig produkt, kontakta kundtjänst via e-post för returinformation. OBS: Vi på PrylDeals står inte för din returfrakt. 

Ångerrätt

Som konsument (privatperson) har du 14 dagars ångerrätt från det att du har tagit emot en vara vi har skickat till dig. Ångerrätten regleras i Distans- och hemförsäljningslagen (2005:59). Enligt 4 § i denna lag gäller inte ångerrätten distansavtal om bland annat:

• En tjänst och fullgörandet har påbörjats med konsumentens samtycke under ångerfristen, till exempel abonnemang.

• En vara som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas eller som snabbt kan försämras eller bli för gammal.

Ångerrätt gäller inte företag, samt endast om varan är i väsentligen oförändrat skick. Varan måste vara returnerad i samma skick som man tog emot varan.

Kom ihåg att alltid skicka tillbaka din vara med spårbart paket, vi på Pryldeals ansvarar inte för borttappade paket och därav gäller heller inte någon återbetalning.


Detta innebär att produkten skall kunna säljas som ny till nästkommande kund, utan att denne reagerar på att produkten ser använd ut. Du står för returfrakten vid åberopande av ångerrätt. 
För att undvika problem när du vill utnyttja ångerrätten, kontakta oss på vår email info@pryldeals.se

Vid åberopande av ångerrätt:

• Meddela oss på kundtjänst inom 14 dagar från det att du har mottagit beställningen eller del av den att du avser utöva din ångerrätt.

Vi (pryldeals.se) står inte för din returfrakt. Produkten måste vara i samma skick som vid mottagandet. Kunden har rätt att reklamera en produkt om produktens egenskaper skiljer sig från produktbeskrivningen.

Tänk på att vi på Pryldeals står inte för din returfrakt!

ÄNDRING OCH TILLÄGG


Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar kommer att publicera online på webbplatsen.

kontor: Gjutformsgatan 8A, Limhamn, Skane, 216 48, Sverige

Lager: Singelgatan 12, 212 28, Malmö, Skåne, Sverige.